De voordelen van telemarketing uitbesteden voor jouw bedrijf

Telemarketing betekent niet alleen het verkopen van producten en het voeren van ongevraagde telefoontjes. Het is ook een effectieve manier om oude klanten weer binnen te halen en ze geïnteresseerd te houden. In een digitaal tijdperk staat telemarketing nog steeds sterk, vooral in een B2B-omgeving. Voor velen is telemarketing een laatste wanhopige poging om leads te genereren en iemand te verleiden een product of dienst te kopen. Telemarketing uitbesteden is een effectieve manier om mensen aan jouw bedrijf te herinneren en een goede verstandhouding op te bouwen.

1. Tijdbesparend

Elke bedrijf heeft tijd nodig, ongeacht de grootte. Wanneer je jouw sales uitbesteed aan een gereputeerd bedrijf bespaar je ontzettend veel tijd om je te focussen op de kernactiviteiten. Weetje hoeveel tijd je verliest wanneer je bezig bent met cold calling. Je zou die tijd beter gebruikt kunnen hebben aan bijvoorbeeld het maken en leveren van nieuwe orders. Je wint ontzettend veel tijd door de marketingactiviteiten uit te besteden.

2. Je hebt specialistische vaardigheden nodig

Bij telemarketing tussen bedrijven gaat het niet alleen om het aangaan van een gesprek of de hele dag bellen. Het vereist diepgaande kennis die alleen een getrainde en ervaren telemarketeer bezit. Het creëren van hoge volumes en kwaliteitsvolle oproepen vereist diepgaand onderzoek om kwaliteitsresultaten te leveren. Niet iedereen in jouw bedrijf snapt dit en kan zonder de nodige training dit ook niet doen. Het is een investering. Een competente telemarketeer weet hoe hij langs de poortwachter moet komen een goede deal te sluiten.

3. Beschikking tot data voor de besluitvorming

Door jouw telemarketing uit te besteden aan een callcenter krijg je data tot jouw beschikking die enorm handig kunnen zijn als je besluiten moet nemen. Elke telefoon, klant en product wordt in details voor je bijgehouden. Zo krijg je meer inzichten over jouw doelgroepen en kan het je helpen om snel in te spelen op de zwakke punten en de kansen. Deze data over jouw bedrijf is uniek en kan je heel veel goed doen. Maar weet ook dat het verzamelen en bijwerken van klantdata geen gemakkelijke klus is, je hebt specialistische vaardigheden nodig.

4. Een grote volume telefoontje eenvoudig verwerken

Door jouw telemarketing activiteiten uit te besteden aan een betrouwbaar callcenter, kan je ontzetten veel telefoons in een dag verwerken. Zou jij in je eentje 20 effectieve telefoontje kunnen voeren?  Telemarketing vereist een welbespraakte stem en een gemotiveerd team. Ik weet zeker dat je al moe bent na 2 telefoontjes, vooral als je afgewezen wordt. Als telemarketeer moet je constant gemotiveerd blijven, want dat is ook te horen aan de stem. Daarom kun je de sales uitbesteden aan een betrouwbare en goede serviceprovider.

5. Verhoog de bedrijfscontinuïteit

Open Wanneer jouw serviceprovider top is, welbespraakte en getrainde personeel heeft dat ervoor zorgt dat de gesprekskwaliteit 24 uur per dag uitstekend is, kun je er zeker van zijn dat zij in staat zijn om aan de behoeften van al jouw klanten te voldoen.


De-Schrijverette

Artikel marketing

Artikelen plaatsen