Drie redenen om Google Ads toe te voegen aan je online marketing strategie

Google Ads, voorheen Google Adwords, is het advertentieprogramma van Google. Je weet waarschijnlijk wel hoe bekend Google is en hoe groot het netwerk is dat ze ondertussen hebben opgebouwd. Miljoenen websites en duizenden apps staan tot je beschikking en door daar een advertentie plek te bemachtigen bereik je dus een zeer groot publiek.

Als jij nog niet met Google Ads werkt, dan is dit de tijd om daarmee te beginnen. Het is inderdaad een vrij lastig programma om onder de knie te krijgen en je campagnes hebben even de tijd nodig om te gaan lopen, maar op de lange termijn zijn de winsten vaak groot. Daarom geven we hier nog drie andere redenen waarom Google Ads niet uit jouw online marketing strategieën mag ontbreken.

1. Google Ads is meetbaar en dynamisch

Eén van de grote voordelen van Google Ads is dat je het succes van je campagnes direct en live kunt volgen. Dat betekent dan weer dat je ook snel ziet als er iets mis gaat. En Google Ads is een programma waarin je dit gewoon kunt aanpassen. Stel, je komt er achter dat je het verkeerde bedrag hebt ingetypt, dat je je richt op een verkeerd zoekwoord of dat je tekst niet pakkend genoeg is. Met Google Ads stel je dit tijdens de looptijd bij en zie je welke uitwerking dit heeft op je campagne. Zou je een advertentie plaatsen in de krant, dan kun je niet meer terug. Google Adwords is daar het compleet tegenovergestelde van.

2. Google Adwords is relatief goedkoop

Aan het begin van je Google Adwords carrière zal je waarschijnlijk wat hoger moeten inzetten om een advertentie plaats te krijgen. Dat komt doordat je dan nog geen bekendheid hebt gekregen in het programma en dat je dus geen autoriteit hebt opgebouwd. Je moet het dan nog voornamelijk hebben van het geld dat je biedt en niet van je zogenaamde kwaliteitsscore. Toch is online adverteren veel goedkoper dan adverteren in een tijdschrift of in de krant en dat van het begin af aan. En aangezien je alleen betaalt als er iemand op je advertentie klikt, zal je voor een advertentie die minder succes heeft ook geen fortuin betalen.

3. Google Adwords is doeltreffend

Via Google Ads kun je verschillende soorten advertenties opzetten. Daarmee bereik je een hele specifieke doelgroep. Je kunt je dan richten op demografische factoren, zoals geslacht, woonplaats, leeftijd en interesse, maar remarketing is ook mogelijk. Met die methode bereik je een doelgroep die al op het punt heeft gestaan jouw of een soortgelijk product of dienst aan te schaffen. Adverteren via de zoekmachine geeft je de mogelijkheid om je te richten op potentiële klanten die al op zoek zijn naar jou, omdat ze dat hebben ingetypt in de zoekresultaten.

Zet je je campagnes goed op, dan heb je dus een bijzonder krachtige marketingmethode te pakken die meetbaar en betaalbaar is en waarmee je je doelgroep direct bereikt. Er zijn maar weinig andere programma’s die dat kunnen evenaren. De specialisten van GMU.Online helpen je graag bij het inrichten van jouw Google Ads campagnes!


De-Schrijverette

Artikel marketing

Artikelen plaatsen