Hoe te knallen met pos-ontwerp in 2019

Point-of-sale materialen zijn populaire marketingapparaten voor een verscheidenheid aan
producten. 2019 is het jaar van point-of-sale display-ontwerp dat bedrijven zal helpen om hun
producten op de markt te brengen en de verkoop te verhogen. De volgende 10 tips helpen je bij
het ontwerpen van krachtige POS materiaal , waardoor je meer winst realiseert.

1. Wees moedig om de aandacht te trekken

Een helder, gewaagd ontwerp zal de ogen van de klant sneller wekken. Gebruik grote,
aantrekkelijke lettertypen die passen bij jouw productthema. Speel met heldere kleuren die niet
kunnen worden genegeerd. Zorg er zonder enige twijfel voor dat jouw display opvalt ten
opzichte van concurrent.

2. Feature voordelen

Vertel klanten van tevoren welke voordelen ze zullen hebben bij de aanschaf van jouw product.
Dit creëert verlangen. Voeg een call-to-action toe (‘Nu kopen’, of ‘Hierheen trekken’) om directe
verkopen te motiveren.

3. Voeg waarde toe

Voeg een afscheurbon toe die onmiddelijk kan worden gebruikt (zoals een koop-een-krijg-één-
aanbieding) of later om toekomstige verkoop van hetzelfde product te bevorderen. Als jouw
POS-producten met andere producten in de schappen staan, neem je daarvoor een kortingsbon
op.

4. Toon jouw product in gebruik

Laat gelukkige klanten zien die genieten van jouw product zoals bedoeld, en zorg ervoor dat
jouw modellen passen bij de afbeelding die jouw klanten willen bereiken. Of gebruik illustraties
om klanten te laten zien hoe ze jouw product moeten gebruiken.

5. Voeg vergelijkingsgrafieken toe

Plaats jouw product naast die van de concurrenten en geef met behulp van grafieken aan waarom
jouw product de beste keuze is.

6. Voeg personalisatie toe voor meerdere productsoorten

Gebruik kleuren en afbeeldingen om verschillende smaken te verdelen en personaliseer waar
mogelijk. In plaats van ‘druif’ te zeggen, gebruik je ‘voor druivenliefhebbers’. Hoe meer jouw
point-of-sale marketing gepersonaliseerd is, des te effectiever het zal zijn.

7. Voeg add-ons toe

Als jouw producten met andere producten in dezelfde lijn kunnen worden gebruikt, verkoop ze
dan samen. Je kunt dit natuurlijk met kortingsbonnen doen, maar je kunt ze ook direct op het
scherm zetten.

8. Druk flyers af

Als jouw producten voor verkoop op het verkooppunt nader moeten worden bekeken, of als jouw
klanten meer willen weten over hoe ze deze producten kunnen gebruiken, druk dan brochures of
flyers af, zodat jouw klanten de aanvullende informatie naar huis kunnen brengen. En mogelijk
ook kunnen delen met anderen.

9. Maak het interactief

Met QR-codes kunnen klanten communiceren op het verkooppunt via hun mobiele apparaten. Je
kunt bijvoorbeeld een QR-code afdrukken op jouw display in het verkooppunt dat klanten
meeneemt naar een video met meer informatie en een beter verkooppraatje.

10. Voeg een video of touchscreen toe

Plaats een scherm op het verkooppunt voor het verkopen van jouw producten, geef meer
informatie en trek de aandacht. Of maak er een interactief aanraakscherm van dat klanten door
een korte quiz leidt die laat zien welk product op het beeldscherm het beste bij hun levensstijl
past. Sterker nog, laat klanten een e-mailadres invoeren om toekomstige kortingen en updates te
ontvangen, in ruil voor een onmiddellijke coupon voor aankoop.

Als je wilt dat jouw POS displays voor verkooppunten krachtige marketingtools zijn, neem je
deze tips op in jouw ontwerp. Als je dit doet, zal jouw verkooppunt aantrekkelijker worden en
uiteindelijk resulteren in meer verkopen.

Dit artikel is geplaatst door (Suzan), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

De-Schrijverette

Artikel marketing

Artikelen plaatsen