Amsterdam wil ja-ja-sticker, maar stuit op verzet reclamebranche

Verspreiders van reclamedrukwerk stappen naar de rechter vanwege de invoering van de ja-ja-sticker in Amsterdam.

De gemeente wil dat de stadsbewoners in plaats van het plakken van een sticker op de brievenbus waarop staat dat ze geen folders willen ontvangen, aangeven als ze het wel willen. Dit moet per juni ingaan, maar de brancheorganisaties MailDB en KVGO willen dit voorkomen.

Ze willen dat de rechter eerst uitspraak doet over de rechtmatigheid van de ja-ja-sticker voordat hij wordt ingevoerd. De verspreiders vrezen voor grote schade voor retailers in de hoofdstad, die de folders als een belangrijk middel zien om hun klanten te bereiken. Ze voelen zich genegeerd door de gemeente en vinden dat het huidige systeem met de nee-nee- en nee-ja-stickers prima werkt.

Het bericht Amsterdam wil ja-ja-sticker, maar stuit op verzet reclamebranche verscheen eerst op Business Insider.

Lees het hele artikel: Amsterdam wil ja-ja-sticker, maar stuit op verzet reclamebranche
Adverteren

» 8 BACKLINKS «

8 BACKLINKS