Uber-chauffeurs delen 17 dingen waarvan ze hopen dat klanten er vandaag nog mee stoppen

Chauffeur zijn voor een app als Uber is best een gok.

Wat je verdient kan namelijk per uur enorm verschillen en je weet nooit wie er in je auto stapt.

Om erachter te komen op welke manieren klanten chauffeurs irriteren, vroegen we verschillende Uber-drivers naar hun verhalen.

Zeventien zaken waar je het beste vandaag nog mee kan stoppen:

Zonder reden de chauffeur met één ster beoordelen

“Wat sommige mensen misschien zal verrassen, is dat zelfs vier sterren geven slecht is voor onze business. Het hele systeem is zo gebouwd dat alles onder de vijf sterren negatief uitpakt voor de chauffeur.”

Je chauffeur laten wachten

“Vraag niet om een rit tenzij je echt helemaal klaar bent om de deur uit te gaan.”

In de auto eten

“Ik zou willen dat mensen niet zomaar in mijn auto gaan zitten eten zonder het te vragen. Om voor Uber te kunnen werken, moet je een nieuwe auto hebben. Daardoor kan het nogal voor stress zorgen als jij een bak nacho’s gaat eten.”

Je rit cancellen, zeker wanneer de chauffeur al onderweg is

“Er is niets meer frustrerend dat tien minuten onderweg zijn om vervolgens te horen dat een klant zijn rit cancelt. Ik verlies daardoor een hoop kostbare tijd.”

Voorin gaan zitten

“Het leidt af.”

Gebrek aan McDrive-manieren

“Het zou fijn zijn als passagiers die vragen of ik bij een fastfoodketen wil stoppen mij ook iets aanbieden. Ik sla het meestal af, één keer heb ik een water besteld, maar het voelt niet meer als normaal om te doen.”

Een kwaaie dronk hebben

“Ik ben een nuchter iemand die jou naar huis wil brengen. Ik ben deel van jouw team, niet je knecht. Met een ‘alsjeblieft’ kom je een stuk verder in het leven.”

Mensen bellen

“Ik zou het fijn vinden als passagiers niet bellen in mijn auto. Ik zet de radio uit zodat zij de ander kunnen horen en vervolgens moet ik ongemakkelijk meeluisteren. Stuur even een bericht.”

Je gordel niet om doen

“Je zit nog altijd in een auto. Je kunt nog altijd doodgaan.”

Aanraken

“Alsjeblieft, raak me niet aan. Ooit. Het is superongemakkelijk. Verwar mijn vrolijke gedrag niet met flirten, ik probeer gewoon aardig te doen.”

Mensen in de auto proppen

“Stop alsjeblieft met vragen of er meer mensen mee mogen rijden dan wettelijk is toegestaan.”

De muziek veranderen

“Ik haat het wanneer mensen van radiostation wisselen of onaangekondigd hun eigen muziek gaan draaien. Een passagier die over je middenconsole hangt om aan je radio te prutsen is nogal afleidend.”

Niet weten waar je naartoe wilt

“Veel mensen die onder invloed zijn weten niet waar ze zijn of waar ze naartoe willen.”

Het pinnetje niet precies plaatsen waar je opgepikt wil worden

“Sta je aan de achterkant van een huis als je de rit aanvraagt, dan kan het zomaar zijn dat Google Maps een andere straat aangeeft dan waar je opgepikt wil worden.”

Drinken in de auto

“Stap niet in mijn auto als je alcoholische drankjes bij je hebt die open zijn.”

Rommel in de auto laten liggen

“Ik haat het altijd als mensen hun rommel niet meenemen.”

Veeleisend zijn

“Verwacht geen water en snoepjes als je tien euro voor een rit betaald.”

Het bericht Uber-chauffeurs delen 17 dingen waarvan ze hopen dat klanten er vandaag nog mee stoppen verscheen eerst op Business Insider.

Lees het hele artikel: Uber-chauffeurs delen 17 dingen waarvan ze hopen dat klanten er vandaag nog mee stoppen
Adverteren

» 8 BACKLINKS «

8 BACKLINKS