De 3 belangrijkste SEO factoren – 2016

Belangrijke SEO factoren
search engine optimization

De drie belangrijkste SEO factoren

Uiteraard bestaan er diverse factoren en goede SEO is een samenhang hiervan, maar dit zijn toch wel de 3 belangrijkste SEO factoren, welke in principe het meeste resultaat zullen opleveren in de organische zoekresultaten van Google.
Belangrijkste SEO factoren

  1. Linkopbouw / Linkbuilding
  2. Website content
  3. Social media interactie

1. Linkopbouw / Linkbuilding

LinkbuildingInkomende links worden nog steeds beschouwd als het belangrijkste deel van het algoritme van Zoekmachines. Linkopbouw (ofwel linkbuilding) is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie en is aan te raden om te continueren.

In de meeste gevallen zijn niet te grote aantallen links het meest geloofwaardig voor zoekmachines. Deze aantallen hangen sterk af van de populariteit van het onderwerp. Er zijn verschillende soorten websites waar u links kunt plaatsen:

  • Websites welke onderwerp gerelateerd zijn aan uw branche.
  • Blogs / Nieuws sites  waarop artikelen van hoge kwaliteit met een link verwijzing worden geplaatst.
  • Advertentiesites Op diversen gratis advertentie websites kan een (do-follow) link geplaatst worden. Een fijne bijkomstigheid is dat er ook direct website-verkeer kan ontstaan.
  • Links van betere bedrijvengidsen en onderwerp gerelateerde startpagina’s.

2. Website content

Website contentGoede content is de basis van vindbaarheid. Goede, uitgebreide webteksten hebben is erg belangrijk voor de resultaten in Google en heeft grote invloed op het gedrag van bezoekers. Bij slechte teksten haken bezoekers doorgaans sneller af, waardoor er klanten worden misgelopen en het bounche percentage van uw website slecht uitpakt. Voordelen van goede websteksten zijn:

  • Betere vindbaarheid in Zoekmachine’s
  • Hogere website conversie
  • Duidelijke product branding
  • Professioneler imago

3. Social media

Social mediaSocial media is onder alle lagen van de bevolking razend populair geworden in de loop der jaren. Een website met enkel goede, SEO geoptimaliseerde content is niet meer afdoende. Google en andere zoekmachines wegen heden ten dag interactie op Social media zwaar mee in hun indexering.

Een actief beleid op de belangrijke Social media kanalen is dus wel aan te bevelen. Los van de SEO voordelen, levert Social media ook bezoekers op en kan een professioneel en betrouwbaar bedrijfsimago worden opgebouwd.

Verbeter zo de belangrijkste SEO factoren:

  1. Plaats met gepaste mate waardevolle links naar de desbetreffende website. Het is mogelijk om link-opbouw te laten continueren of ga als website-beheerder bijvoorbeeld hier zelf aan de slag.

    digi-kring
  2. Nieuwe waardevolle website-content blijven publiceren is een van de beste manieren om aan steeds meer bezoekers te komen via Google en om een site waardevoller te maken.

    DeSchrijverette-nl
  3. Wees dagelijks actief op Social media. Publiceer steeds kleine waardevolle/leuke/interessante post waarbij zo-nu-en-dan ook een (deep)link naar de desbetreffende website wordt opgenomen.

Artikel marketing

Artikelen plaatsen