Google lanceert Analytics 360 Suite [video]

Dinsdag 15 maart kondigde Google Analytics een grote verandering aan: de Google Analytics Suite 360, ‘an enterprise-class solution for a multi-screen world’.

De groeiende mogelijkheden in devices en kanalen maken het begrijpen van de customer journey steeds complexer. Het geeft enerzijds nieuwe mogelijkheden om de klant te bereiken en te bedienen, anderzijds wordt het moeilijker om al deze data goed inzichtelijk te hebben en te integreren in één marketingmanagement-systeem. Dat is de reden van de ontwikkeling van de Google Analytics 360 Suite.

Wat is de Google Analytics 360 Suite?

De Google Analytics 360 Suite is een combinatie van geïntegreerde data- en marketinganalytics-producten, speciaal ontworpen voor de behoeften van enterprise-class marketeers. De gedachte erachter is om een 360-graden view te krijgen van het gedrag van de consument en hier met de juiste boodschap, met het juiste kanaal op het juiste moment op in te spelen. Kortom, om de hele customer journey zo compleet mogelijk in kaart te brengen, zodat er een duidelijk beeld is van de touchpoints, kanalen en devices die de consument gebruikt.

Linkbox

Compleet marketing-meetplatform
Door de integratie van de producten binnen deze suite, maar ook door de samenwerking met andere Google-producten als AdWords, Doubleclick en 3rd-party platforms, is er een ingebouwde intelligentie die de marketeer inzichten geeft zodat hij snel actie kan ondernemen en aan de juiste knoppen kan draaien. De Google Analytics 360 Suite geeft een consistente gebruikerservaring en cross product data-integratie. Het is een compleet marketing-meetplatform geworden.

Welke producten zitten er in de Google Analytics 360 Suite?
Het ziet er als volgt uit (klik op de afbeelding om te vergroten):

google360suite

Lees het hele artikel: Google Analytics 360 Suite: wordt dit hét marketing managementsysteem?

» 8 BACKLINKS «

8 BACKLINKS