Gaan B2B-conversiepercentages op vrijdag omlaag? [infographic]

De vrijdag is voor veel mensen de favoriete dag op kantoor. Maar de marketeers van Bizible poneerden de stelling dat vrijdagen ‘verschrikkelijke, vreselijke en ongelooflijk slechte dagen zijn als het gaat om de conversieratio’s van lead naar een kans. Is dat ook echt zo? Kun je betaalde campagnes op vrijdag beter uit zetten? Het vermoeden bestaat dat de conversie omlaag gaat voor leads die op vrijdag binnenkomen, omdat het sales-team er tot en met maandag geen follow-up aan kan geven. En op maandag hebben de leads een heel weekend de tijd gehad om de interesse in onze dienstverlening te vergeten.

Je zou denken dat het dan verstandig is om de betaalde campagnes op vrijdag dan gewoon helemaal uit te zetten. Het heeft namelijk geen zin om voor leads te betalen die toch niet converteren. Om een antwoord hierop te krijgen, keek Bizible naar de conversie-attributiedata.

conversie-percentages-op-vrijdag

Wat blijkt: de conversieratio’s op vrijdag zijn prima
Uiteindelijk blijkt het conversiepercentage van de vrijdagen slechts 1 procent minder te zijn dan het conversiepercentage van de maandagen. De leads die op vrijdag binnenkomen – wellicht minder in aantal – zijn nog steeds vergelijkbaar met de conversieratio’s van de andere dagen van de week. De aanname is hiermee ontkracht: onze conversieratio’s op vrijdagen zijn prima.

Weekenden hebben belabberde conversieratio’s
Je zou verwachten dat de weekendratio’s vrijwel vergelijkbaar met de vrijdag zouden zijn, aangezien het conversiepercentage op vrijdag niet enorm naar beneden ging, ook al was er beduidend minder volume. Toch bleek dit niet zo te zijn: de leads uit het weekend hebben een enorm slechte conversieratio.

Lees het hele artikel: Gaan B2B-conversiepercentages op vrijdag omlaag?

Artikel marketing

Artikelen plaatsen