PostNL verkozen tot zzp-opdrachtgever van het jaar

Winnaar gekozen uit 593 organisaties op basis van 19.000 referenties

BEEMSTER – PostNL is bij de Client Awards uit 593 deelnemende organisaties verkozen tot beste zzp-opdrachtgever van Nederland. De kwaliteit van deelnemende organisaties is gemeten op basis van de referenties van meer dan 19.000 zzp’ers met communicatie, tarief en overeenkomst als belangrijkste criteria.

Uit onderzoek van ZZP Barometer blijkt dat communicatie, tarief, overeenkomst, betalingstermijn en werksfeer de vijf belangrijkste criteria zijn van ‘Goed Opdrachtgeverschap’. Deze criteria zijn aan zzp’ers voorgelegd, naast vragen over algemene tevredenheid, de waarschijnlijkheid tot aanbeveling en suggesties tot verbetering. PostNL scoort gemiddeld een 7,6 bij zzp’ers en een Net Promoter Score (NPS) van 77. Hiermee eindigt PostNL twee posities hoger dan vorig jaar, net voor Aegon, Evita Zorg, Stedin en ING.

De top 10 van de Client Awards ziet er als volgt uit:

  1. PostNL
  2. Aegon
  3. Evita Zorg
  4. Stedin
  5. ING
  6. Domijn
  7. ABN AMRO
  8. KPN Consulting
  9. Tele2
  10. Rijkswaterstaat

“Steeds meer opdrachtgevers zetten hun flexibele schil van zzp’ers strategisch in. Het is bewezen dat snelgroeiende bedrijven juist zo innovatief en effectief zijn door samen te werken met een groot aantal zzp’ers. PostNL is op basis van de belangrijkste criteria van ‘Goed Opdrachtgever’ verkozen tot de beste zzp-opdrachtgever van Nederland, een knappe prestatie na de derde positie vorig jaar,” aldus Jeroen Sakkers, initiatiefnemer van de Client Awards.

Sakkers vervolgt: “De zzp’er is gemiddeld voor 9,9 opdrachtgevers actief, en verwacht komend jaar zelfs dat dit aantal met 10,7% stijgt. De vraag naar zzp’ers stijgt steeds verder, waardoor het aantal zzp’ers in Nederland begin dit jaar voor het eerst meer dan één miljoen bedroeg. Dientengevolge is het belangrijk om de kwaliteit van deze partijen te meten. Door de kwaliteitsmeting zal de zzp-markt van zzp’ers, opdrachtgevers en intermediairs eerder volwassen worden en kunnen negatieve uitzonderingen en uitwassen zoveel mogelijk voorkomen worden.”

Feiten, cijfers en uitreiking

In de onderstaande presentatie vindt u de Client Awards 25 met de vijfentwintig hoogst geplaatste opdrachtgevers uit Nederland in 2015, de belangrijkste criteria van “Goed opdrachtgeverschap” en een sfeerimpressie van de uitreiking bij Postillion Hotel Dordrecht:

Meer ZZP & MKB nieuws…

Zie ook:
//

Artikel marketing

Artikelen plaatsen